Wednesday, November 15, 2006

asa te-am visat



As fi vrut sa imi vad bunica

tesind la razboi, ori pe bunu’

venind din alt razboi, agale,

cu ochii scrutind zarile sa-si

vada fetele, trei, si pe mama,

tinc mic, alergindu-i in bratele

obosite de-atita praf de pusca,

bocancii mari si rosi calcind

molcom drumul dinspre padure,

pina in vale, unde isi va fi spalat

obrajii de vintul drumurilor,

si palmele mari, aspre, cum i s-or

fi odihnit in apa limpede ca roua.


eu n-am stiut decit sa il pun

pe alalalt bunic sa ma traga

cu sania prin zapezile burgului,

sa ne stringa pe toti copiii linga

mustata-i scurta, sa il inghiontesc

sa ne spuna povesti, sa necheze

ca un bidiviu prin basmele cu zine

pentru care parul nostru era mereu

prea scurt, cum scurte ne-au fost

si miinile sa il imbratisam cind

a mers departe. ne lasase vorba

sa taiem cocosul cel mare, sa avem

grija sa nu se rataceasca iepurii

mici printre lemnele din poiata

si mai ales sa ii culegem caprei

frunze crude, din duzii de la gard.


si-mi zdreleam mereu genunchii,

mereu impiedicata printr-o vreme

in care imi aduceam de pe cerul

povestilor zmei de hirtie, sa aud

cum le suiera vintul prin aripi,

sa casc ochii mari la zbor cind,

ca sageti de vapai, treceau prin

asfintit pescarusi si rate salbatice.


si-au incrustat aripi pe umerii mei

hultanii din poiana cu maci cruzi

si imi rasar bujori pe sini cind respir

vintul ce mi te-aduce in aer, in singe

soptindu-mi blind, ca bunul: vezi

stelele? urca-le cu privirea, hai, sus.



No comments: